Variabele beloning en quotasetting in verkooporganisaties |
|||||
|
Wij helpen organisaties met
het verbeteren van hun resultaten. Dit doen wij op basis van feiten en
vanuit de positie van de klanten van onze opdracht-gevers. Wij maken
hierbij gebruik van een mix van instrumenten zoals opleiding, advies en
onderzoek. Wij opereren hoofdzakelijk op die gebieden waarbij de klant in aanraking komt met uw organisatie. In de praktijk betekent dit voor u een hogere klant- en medewerker tevredenheid en betere resultaten in een korte periode met een beperkte inzet van onze kant.
|
Variabele beloning binnen verkoopafdelingen is geen uitzondering meer maar over de jaren heen verheven tot een norm. Een goed variabel beloningssysteem maximeert de winst voor de onderneming en motiveert de verkoper om maximale inspanningen te leveren. In de praktijk blijkt dit echter niet altijd optimaal te werken en kan dit zelfs contraproductief zijn. Voor de onderneming is het doel van een variabel compensatieplan vaak tweeërlei. Ten eerste het maximaliseren van de bedrijfswinst en ten tweede het communiceren van de strategische richting aan de verkopers waar de organisatie heengaat. Door middel van een goed compensatieplan bent u in staat om de inspanningen van uw verkopers beter te richten op de door u gewenste uitkomsten. In combinatie met de juiste doelstelling kan dit een belangrijke motivatiefactor zijn voor uw verkopers.
Performance Quest kan voor u een
uitgebalanceerde belonings-structuur opzetten die de belangen van uw
onderneming en die van uw medewerkers met elkaar in balans brengt.
Een beloningsstructuur afgestemd op uw strategie, die u maximaal rendement op uw investeringen
in uw verkoopteam oplevert.
|
|
||