Het
kennisplatform voor sales is het onderzoeksplatform van Performance Quest.
Periodiek doen wij onderzoek naar relevante vraagstukken en ontwikkelingen
op het gebied van sales. De feedback die wij op deze manier verzamelen
delen wij met de deelnemers aan onze surveys. Dit doen wij door middel van
het uitbrengen van rapporten, seminars, workshops, publicaties en het
geven van presentaties.
U kunt
zich aanmelden door
hier te klikken
Wat voor een soort
onderzoek
De onderzoeken die wij uitvoeren zijn kennisgericht en hoofdzakelijk
gericht op het vinden van best-practices en het signaleren van trends. Wij
streven ernaar om de rapporten die wij produceren zo praktisch mogelijk te
maken. Voor zover mogelijk geven wij oplossingsrichtingen voor gevonden
knelpunten.
-
Delen van informatie en kennis
De deelnemers aan het platform ontvangen de uitgewerkte rapporten en
analyses in digitale vorm in ruil voor hun medewerking.
-
Benchmarken
Het platform stelt de deelnemers instaat om te kijken hoe andere
bedrijven omgaan met commerciële vraagstukken en dit te vertalen naar
hun eigen situatie.
-
Online
Het afnemen van surveys en het uitnodigen van de leden vindt plaats
middels het internet. Dit is een efficiënte manier voor het verzamelen
van informatie en het verspreiden van kennis.
Doelgroep
Deelnemers aan
het kennisplatform voor sales hebben in hun dagelijkse werkzaamheden te
maken met commerciële vraagstukken en de besluitvorming hierover of zij
zijn direct verantwoordelijk voor het verkopen van de producten en
diensten van hun onderneming. Leden van het platform zijn onder andere
directeuren, salesmanagers, marketing managers, accountmanagers en HRM
managers.
Deze mensen hebben één ding gemeen: zij zijn continu op zoek naar
performance verbetering binnen hun verkoop organisatie.
Anoniem
Alle verkregen
informatie wordt op geaggregeerd niveau in onze rapporten en analyses
verwerkt. Dit gebeurt op een dusdanige manier dat een individuele bedrijfs-
of persoons situatie niet te herleiden is. Om die reden ontvangen de
deelnemers voor iedere survey een ander passwoord. Nimmer zullen er
persoonsgegevens of individuele data ter beschikking gesteld worden aan
derden. Onderzoeken kunnen in samenwerking met andere partijen worden
uitgevoerd. Ook dan geldt onze strikte privacy regeling.
Werkwijze
Periodiek (maximaal 2x per jaar) ontvangen onze leden via e-mail een
uitnodiging om deel te nemen aan een survey. Deze e-mail bevat een
toegangscode en een link om eenvoudig toegang te krijgen tot de survey.
Welke survey zij krijgen is afhankelijk van de functie en het
functiegebied. Voor sommige onderzoeken kan het zo zijn dat deze
specifiek voor één branche zijn. Bijna alle surveys komen tot stand nadat
eerst door Performance Quest een interview ronde is gehouden waarin
persoonlijk met leden (en niet-leden) van gedachte is gewisseld over het
onderwerp. Hierna wordt via het platform nader onderzoek verricht.
Hoeveel tijd kost het
Het deelnemen aan een survey kost tussen de 5
en 15 minuten. Bij iedere uitnodiging om deel te nemen geven wij een
indicatie van de tijd die nodig is om de survey in te vullen. U kunt dan
zelf besluiten of het onderwerp interessant genoeg is voor u om de
tijdinvestering te rechtvaardigen.
Klik hier om u aan te melden.
|