Hier treft u een korte
beschrijving van een
aantal door ons uitgevoerde opdrachten.
Retail
Voor de grootste optiekketen van
Europa zijn wij bij een aantal landen continu betrokken. Thema's:
strategie, kennisuitwisselingen, imago, aansturing van vestigingen en coaching. Wij verrichten continue onderzoek en vertalen dit naar
verbeterprogramma's en concepten die grensverleggend zijn en bijdrage aan
het succes van deze onderneming. Wij voeren voor deze organisatie voor een
aantal veranderingstrajecten het projectmanagement.
Technische
advies bureau
Voor een
klein, snel groeiend, technisch adviesbureau op het gebied van liften
ontwikkelden wij een nieuwe strategie. Belangrijkste reden om een extern
bureau in te schakelen waren het waarborgen van de snelle groei in de
toekomst en het borgen van de succesfactoren. Wij hebben hier zowel een intern
onderzoek gedaan, als diverse onderzoeken bij potentiële -en bestaande klanten.
Hiernaar hebben wij samen met de medewerkers en de oprichter de
strategische uitgangspunten gedefinieerd en alle bevindingen vertaald naar
een nieuwe strategie.
Order to
Engineering
Voor een
middelgroot bedrijf actief in Order to Engineering en actief als
toeleverancier van onder andere bouw hebben wij een sales strategie
ontwikkeld, lead kwalificatie opgesteld en de sales organisatie ingericht.
Het salesproces kan in de bouw kan een bijzonder complex proces zijn met
een groot aantal betrokkenen aannemers, ontwikkelaars, architecten,
eigenaren, financiers. De besluitvormingsprocessen zijn vaak niet
eenduidig. Het salesproces en de kwalificatie wordt hierdoor
complex en niet echt inzichtelijk. Wij hebben inzicht gegeven en een
kwalificatie opgesteld. Dit project bevindt zich nu in de implementatie
fase.
Internet
Service Provider
Voor een
Internet Service Provider hebben wij onderzoek gedaan naar die elementen
van de dienstverlening die men belangrijk vindt. Ook is er onderzocht wat
de belangrijkste reden zou zijn om het contract op te zeggen. Het
onderzoek is uitgevoerd onder diverse doelgroepen (klanten en resellers).
Op basis hiervan zijn clusteranalyse uitgevoerd en heeft men de ideale
klant gedefinieerd.
B2B
Voor een
organisatie met meerdere vestigingen hebben wij een concept ontwikkeld die
uitgaat van het managen van de vestigingen "op basis van input van de
klant". Het internet speelt hierbij een belangrijke rol. Rayonmanagers
worden getraind om naar een meer coachende rol te gaan en de gegevens die
verzameld zijn over klanten en gedrag mee te nemen in de feedback naar de
vestigingen en samen met deze vestigingen de noodzakelijke situationele
verandering door te voeren. Het uitgangspunt hierbij is dat de afstand
tussen het hoofdkantoor en de vestiging/klant verkleind wordt en er meer
vanuit de klant geopereerd wordt.
ICT dienstverlener
Voor een middelgrote onderneming +/- 50 FTE verrichten wij onderzoek naar
de verschuivingen in de markt en vertalen dit naar de noodzakelijke
veranderingen binnen de (verkoop)organisatie. De organisatie is actief
binnen een extreem concurrentie gevoelige markt met een korte levenscyclus
van producten en oplossingen. Het vergroten van het innovatie vermogen is
een belangrijke factor in dit project.
Vraag nu
de uitgebreide schriftelijke documentatie aan van de sales
performance scan
klik hier
|