info@performancequest.nl

 
 

Referenties

 

 

Wij helpen organisaties met het verbeteren van hun sales performance. Dit doen wij op basis van feiten en vanuit de positie van de klanten van onze opdracht-gevers. Wij maken hierbij gebruik van een mix van instrumenten zoals opleiding, advies en onderzoek.

Wij opereren hoofdzakelijk op die gebieden waarbij de klant in aanraking komt met uw organisatie.


In de praktijk betekent dit voor u  betere resultaten in een korte periode met een beperkte inzet van onze kant.



variabele beloning en quotasetting voor verkoop

 

 

  Hier treft u een korte beschrijving van een aantal door ons uitgevoerde opdrachten.

Retail
Voor de grootste optiekketen van Europa zijn wij bij een aantal landen continu betrokken. Thema's: strategie, kennisuitwisselingen, imago, aansturing van vestigingen en coaching. Wij verrichten continue onderzoek en vertalen dit naar verbeterprogramma's en concepten die grensverleggend zijn en bijdrage aan het succes van deze onderneming. Wij voeren voor deze organisatie voor een aantal veranderingstrajecten het projectmanagement.

Technische advies bureau
Voor een klein, snel groeiend, technisch adviesbureau op het gebied van liften ontwikkelden wij een nieuwe strategie. Belangrijkste reden om een extern bureau in te schakelen waren het waarborgen van de snelle groei in de toekomst en het borgen van de succesfactoren. Wij hebben hier zowel een intern onderzoek gedaan, als diverse onderzoeken bij potentiële -en bestaande klanten. Hiernaar hebben wij samen met de medewerkers en de oprichter de strategische uitgangspunten gedefinieerd en alle bevindingen vertaald naar een nieuwe strategie.

Order to Engineering
Voor een middelgroot bedrijf actief in Order to Engineering en actief als toeleverancier van onder andere bouw hebben wij een sales strategie ontwikkeld, lead kwalificatie opgesteld en de sales organisatie ingericht. Het salesproces kan in de bouw kan een bijzonder complex proces zijn met een groot aantal betrokkenen aannemers, ontwikkelaars, architecten, eigenaren, financiers. De besluitvormingsprocessen zijn vaak niet eenduidig. Het salesproces en de kwalificatie wordt hierdoor complex en niet echt inzichtelijk. Wij hebben inzicht gegeven en een kwalificatie opgesteld. Dit project bevindt zich nu in de implementatie fase.

Internet Service Provider
Voor een Internet Service Provider hebben wij onderzoek gedaan naar die elementen  van de dienstverlening die men belangrijk vindt. Ook is er onderzocht wat de belangrijkste reden zou  zijn om het contract op te zeggen. Het onderzoek is uitgevoerd onder diverse doelgroepen (klanten en resellers). Op basis hiervan zijn clusteranalyse uitgevoerd en heeft men de ideale klant gedefinieerd.

B2B
Voor een organisatie met meerdere vestigingen hebben wij een concept ontwikkeld die uitgaat van het managen van de vestigingen "op basis van input van de klant". Het internet speelt hierbij een belangrijke rol. Rayonmanagers worden getraind om naar een meer coachende rol te gaan en de gegevens die verzameld zijn over klanten en gedrag mee te nemen in de feedback naar de vestigingen en samen met deze vestigingen de noodzakelijke situationele verandering door te voeren. Het uitgangspunt hierbij is dat de afstand tussen het hoofdkantoor en de vestiging/klant verkleind wordt en er meer vanuit de klant geopereerd wordt.

ICT dienstverlener
Voor een middelgrote onderneming +/- 50 FTE verrichten wij onderzoek naar de verschuivingen in de markt en vertalen dit naar de noodzakelijke veranderingen binnen de (verkoop)organisatie. De organisatie is actief binnen een extreem concurrentie gevoelige markt met een korte levenscyclus van producten en oplossingen. Het vergroten van het innovatie vermogen is een belangrijke factor in dit project.

Vraag nu de uitgebreide schriftelijke  documentatie aan van de sales performance scan klik hier