Tel 073 - 6426481

e-mail: info@performancequest.nl

 
 

Onderzoek

 

 

Wij helpen organisaties met het verbeteren van hun resultaten. Dit doen wij op basis van feiten en vanuit de positie van de klanten van onze opdracht-gevers. Wij maken hierbij gebruik van een mix van instrumenten zoals opleiding, advies en onderzoek.

Wij opereren hoofdzakelijk op die gebieden waarbij de klant in aanraking komt met uw organisatie.


In de praktijk betekent dit voor u  een hogere klant- en medewerker tevredenheid en betere resultaten in een korte periode met een beperkte inzet van onze kant.



variabele beloning en quotasetting voor verkoop

 

 

 

De gegevens die hier vermeld worden, zijn tussentijdse resultaten van een onderzoek naar de invloedsfactoren op verkoopsucces. De genoemde percentages zijn gebaseerd op 78 volledig ingevulde onderzoeksformulieren. Binnen dit onderzoek wordt gekeken naar:

  • De oriëntatie van de onderneming (nieuwe versus bestaande klanten)

  • Transactie gericht versus oplossingsgericht

  • Producten versus diensten

  • De complexiteit van de klanten

  • De complexiteit van het product aanbod

  • De mate van concurrentie

  • Het gehanteerde beloningsmodel voor verkoop

  • De hoogte van het variabele deel

  • De gehanteerde belonings componenten

Van deze factoren wordt onderzocht in welke mate zij van invloed zijn op:

  • De verkoopactiviteiten waarop door het management gestuurd wordt

  • De elementen die men ziet als een belangrijke drijfveer voor het vertrouwen in een relatie met een klant.

Dit onderzoek is thans in een afrondende fase. Indien u op hoogte gehouden wil worden dan kan u ons een e-mail sturen.